Advocatus Diaboli

Δευτέρα, Ιουλίου 03, 2006

Εδώ είναι Βαλκάνια



Πολύ φοβάμαι ότι ο Γιώργος Λούκος ήρθε εντελώς απροετοίμαστος για την ελληνική πραγματικότητα, μόνο που δεν ξέρω ποιος θα πληρώσει γι' αυτό. Ενδεχομένως, στα φεστιβάλ του εξωτερικού και στο ίδιο το εξωτερικό, όπου διέπρεψε, ο καλλιτεχνικός διευθυντής και πρόεδρος ενός φεστιβάλ να ασχολείται μόνο με το καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Εδώ όμως είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε- γέλασε.
Δεν είναι δυνατόν με το «καλησπέρα» σας των Επιδαυρείων, την έναρξή τους δηλαδή, να αναφύονται προβλήματα και ο καλλιτεχνικός διευθυντής να σφυρίζει κλέφτικα θεωρώντας πως δεν είναι δική του αρμοδιότητα να τα αντιμετωπίσει. Και αρμοδιοτήτά του είναι και υποχρέωσή του. Διότι, πρώτον: στη μικρή Επίδαυρο δεν είχε γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος (όπως είχε όλα τα προηγούμενα χρόνια) και έτσι η παράστασητου Εθνικού Θεάτρου «Ερως θηλυκρατής» με τη σεβαστή Αντιγόνη Βαλάκου διακόπηκε την Παρασκευή στη μέση. Αντί να στέλνει τους τεχνικούς συνεργάτες του να κάνουν εμφανίσεις στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για το αν θα φύγουν ή δεν θα φύγουν κάποια προστατευτικά συρματοπλέγματα και ξύλινα πατάρια από τις σκηνές και των δύο θεάτρων, όπως επιτάσσουν οι σκηνοθέτες μήπως θα έπρεπε να έχει φροντίσει ώστε να εξασφαλιστεί το έλασσον που είναι όμως και μείζον σε ό,τι αφορά στην απόλαυση αλλά και στην ασφάλεια των θεατών;
Δεύτερον, στη μεγάλη Επίδαυρο, ο Δήμος Ασκληπιείου (ναι, ναι, αυτός που ζητά το θέατρο ως θεατρώνης δις φέτος, αλλά δεν ξέρει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του) είχε αφήσει τα σκουπίδια σε βουνά από σακούλες, αλλά ο κ. διευθυντής προφανώς το ανακάλυψε αργά. Αντί να φωνάζει από την προηγουμένη ή δεν ξέρω από πότε, ξεκίνησε έναν αγώνα την ίδια μέρα, που έληξε κατά τις τέσσερις με την αποκομιδή. Προφανώς και δεν είναι δική του δουλειά του κ. Λούκου, αν όμως πρόκειται οι θεατές να έρθουν αντιμέτωποι με ένα βουνό σκουπιδιών, φταίει δεν φταίει, κάτι πρέπει να κάνει και εκείνος. Εγκαίρως και όχι στο παρά πέντε, με την ψυχή στο στόμα για το ποια θα είναι η εικόνα του χώρου, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, είναι και αρχαιολογικός!
Τρίτον: το Ξενία δεν ήταν ανοιχτό (και ούτε θα είναι στις επόμενες παραστάσεις) και οι τουαλέτες του ήταν βρώμικες. Μάλιστα. Ο ενοικιαστής τής καφετέριας βρήκε τον τρόπο να εκβιάσει τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα. Και τι έκανε ο διευθυντής του Φεστιβάλ; Παραπονέθηκε, όπως καταλαβαίνουμε από τα δημοσιεύματα, υπογείως, ότι κάποιοι του κάνουν πόλεμο. Και τους έκανε τα μούτρα κρέας. Αντί να βάλει τις φωνές, να κάνει μηνύσεις, να πάρει τηλέφωνο τους υπουργούς και τον πρωθυπουργό. Θέση ήθελε, ευθύνη έχει κι εκείνος. Κάθισε να τον εκβιάζουν και δεν αντέδρασε; Ωραία...
Φυσικά, κάποιοι έχουν την υπόλοιπη- τεράστια- ευθύνη. Αυτό είναι δουλειά των υπουργών Πολιτισμού και Ανάπτυξης να το βρούνε (αφού σε εκείνους υπάγεται το Φεστιβάλ), και της υπουργού Τουρισμού βεβαίως- βεβαίως, στην οποία ανήκουν τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα. Αλλά τι να περιμένει κανείς όταν ο κ. Βουλγαράκης αντί να πάει στην πρεμιέρα της Επιδαύρου πηγαίνει συν γυναιξί και τέκνοις στην Πάτρα για τη συναυλία του Eros Ramazoti;


7 Comments:

  • "Πολύ φοβάμαι ότι ο Γιώργος Λούκος ήρθε εντελώς απροετοίμαστος για την ελληνική πραγματικότητα, μόνο που δεν ξέρω ποιος θα πληρώσει γι' αυτό."

    Εγώ, εσείς, εμείς. Πάντα εμείς δεν πληρώνουμε στα Βαλκάνια;

    By Blogger Nyktipolos, at 4:48 μ.μ.  

  • Ετσι φαίνεται. Οτι τελικά πάντα εμείς πληρώνουμε στα Βαλκάνια. Με υπερωρίες κιόλας.

    By Blogger advocatus diaboli, at 11:17 μ.μ.  

  • Σε μεγάλη παρέα "μορφωμένων" ανθρώπων έθεσα το ερώτημα: Σας καλούν μια ωραία πρωία στο γραφείο/σχολείο/οργανισμό που εργάζεστε και σας λένε ότι σας προτείνουν, έναντι ενός ιδιαιτέρως παχυλού μισθού να αναλάβετε τη διεύθυνσή του με την υποχρέωση να καταφέρετε να δουλέψει άριστα, ανταγωνιζόμενο τα ανάλογα γραφεία/σχολεία/οργανισμούς του εξωτερικού. Θα αναλαμβάνατε την θέση και την υποχρέωση; Ανάμεσα σε 25 άτομα δεν βρέθηκε κανείς να πει όχι ούτε καν "θα αναλάμβανα με προϋποθέσεις"! Στα Βαλκάνια είμαστε όλοι γενημένοι για διευθυντικές θέσεις και έναντι ενός παχυλού μισθού όλοι ξέρουμε πως να κάνουμε θαύματα.

    Την καλημέρα μου

    By Blogger Nyktipolos, at 8:57 π.μ.  

  • Αληθινό πέρα ως πέρα και, τολμώ να πω, διδακτικό. Καλημέρα στην όμορφη Κύπρο.

    By Blogger advocatus diaboli, at 9:43 π.μ.  

  • Αγαπητή μου - ξεχάστε τις τουαλέτες και το Ξενία και επικεντρωθείτε στις παραστάσεις που ήρθαν εδώ χάρη στον κ.Λούκο. Πότε άλλοτε το Φεστιβάλ είχε τόσο ενδιαφέρον ώστε να αναβάλλουμε ακόμη και τις καλοκαιρινές μας διακοπές για τον Σεπτέμβρη;

    By Anonymous Ανώνυμος, at 6:34 μ.μ.  

  • Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Καλές οι παραστάσεις, κάλλιστες, αλλά μάλλον υπερβάλλετε μιλώντας για Σεπτέμβριο. Υποτίθεται ότι με τον Ιούλιο τελειώνει και το Φεστιβάλ Αθηνών (το πάλαι ποτέ) και με τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου και το Φεστιβάλ Επιδαύρου. Δυστυχώς, επίσης, το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Είναι δηλαδή ωραίο κατά τη γνώμη σας να κλείνει το Ξενία, να ταλαιπωρούνται οι επισκέπτες του Φεστιβάλ και ο καθ' ύλην αρμόδιος να μην κάνει μια πράξη διαμαρτυρίας παρά μόνο να παραπονείται στα αυτάκια των δημοσιογράφων;

    By Blogger advocatus diaboli, at 9:55 μ.μ.  

  • Και αν θέλετε να σας το πω και αλλιώς, νομίζω ότι πουθενά στον κόσμο θέατρο- και μάλιστα χιλιάδων θέσεων όπως αυτό- δεν λειτουργεί χωρίς κυλικείο και χώροςυ υγιεινής. Είναι σοβαρό το ζήτημα, μη το παραβλέπετε. Μια αδιαθεσία, την οποία απεύχομαι, μια κακή στιγμή, τι θα γίνει χωρίς νερό, χωρίς πάγο, χωρίς τουαλέτα;

    By Blogger advocatus diaboli, at 10:08 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<


myspace graphics

myspace graphics