Ηδονοβλεψίες από την κλειδαρότρυπα της Ιστορίας
Κοιτάζοντας τις πόρτες των κοριτσιών, μπορούσες να βρεις αυτό που σε ενδιέφερε περισσότερο. Το ερωτικό «κόλπο» δηλαδή, ή τη στάση, καθώς οι ζωγραφιές στην είσοδο του δωματίου καθεμιάς ήταν αψευδείς μάρτυρες της «σπεσιαλιτέ» της. Οχι, δεν βρισκόμαστε σε εστιατόριο, ούτε σε οίκους ανοχής στο Παρίσι του μεσοπολέμου. Το συγκεκριμένο «σπίτι της χαράς» ήταν στην Πομπηΐα το 79μ.Χ. και αξάνοιξε μόλις. Αλλά... σεμνά! Δεν λειτουργεί όπως στην αρχαιότητα, παρά ως έκθεμα αυτής της μοναδικής πολιτείας που καλύφθηκε από τη λάβα του ηφαιστείου και έτσι διέσωσε και παρέδωσε ως εμάς πολλά μυστικά της.
Ενα από αυτά είναι και το ότι πράγματι, ήταν μια πόλη γεμάτη λαγνεία, ελεγχόμενη όμως. Τα μπορντέλα της, όπου μπορούσε κανείς να βρει τις υπηρεσίες των κοριτσιών από την Ελλάδα και άλλες χώρες (οι πόρνες ήταν συνήθως σκλάβες) είχαν συγκεντρωθεί σε ορισμένα σημεία και δεν ήταν διάσπαρτα στον πολεοδομικό ιστό.
Το συγκεκριμένο μπορντέλο ήταν διώροφο, είχε χαρούμενες και αισθησιακές τοιχογραφίες και στον επάνω όροφο φιλοξενούσε αυτούς που είχαν υψηλά εισοδήματα. Αλλωστε, τα κορίτσια ολοένα και ανέβαζαν τις τιμές, φτάνοντας μέχρι οκτώ φορές το κόστος ενός ποτηριού κρασιού (σαμπάνιες βλέπετε δεν είχαν!). Τα χρήματα έπαιρναν τα αφεντικά τους ή οι διευθυντές του κάθε οίκου ανοχής. Πελάτες τους είχαν εκτός από τους κατοίκους της πόλης, ναυτικούς και εμπόρους που πηγαινοέρχονταν στη Μεσόγειο.
Εκατόν πενήντα χρόνια μετά την αποκάλυψή του, ο συγκεκριμένος οίκος ανοχής έχει υποστεί πολλά «λίφτινγκ». Το τελευταίο κόστισε περί τις 300 χιλιάδες ευρώ και άλλαξε όχι τα φώτα, αλλά τα χρώματα στις τοιχογραφίες, που είχαν αρχίσει να κιτρινίζουν. Επίσης, στερεώθηκαν οι στέγες, ώστε να μη πέσει κανενός ο ουρανός στο κεφάλι και παραδόθηκε ξανά προς το κοινό, για να βλέπει «ηδονοβλεψίες από την κλειδαρότρυπα της Ιστορίας»όπως έλεγε κι ο Γιάννης Ρίτσος, πόσο ηδονοθηρική ήταν η χαμένη για πάντα Πομπηΐα.
12 Comments:
δε ξερω τι να πω για τα σπιτια αυτα.δε βρισκω την καταλληλη λεξη.ειναι και ασχημα και ομορφα...!
By ONOMATODOSIA, at 7:15 μ.μ.
κάθε πόστ και...μια έκπληξη!
η αιωνιότητα τρέφεται απ' τους κύκλους της...
By ioeu, at 8:46 μ.μ.
Den ksero poso (ke ean) tha entiposiastei o arxeologos tu mellontos otan tha ksethavei tous shmerinous oikous enoxhs (me keta anoxhs)...
Ths arxeotitos eixan allh xarh, kathoti ektos apo thn ekduleush pulusan ke pneuma, ke texnh.
Na po epishs oti otan eixa pei se mia kulturiara filh mu oti an zuse sthn arxeotita tha htan etera, me efxaristise sinkinimenh... dikse mu tus filus su pu leme :)
By Mh Xeirotera, at 3:08 π.μ.
παρα πολυ ενδιαφερον.
καλημερα.
By 114ΛΕΞΕΙΣ, at 12:02 μ.μ.
Μπήκα κι εγώ μετά από πολύ καιρό "να πάρω μάτι" και έπεσα στο καλύτερο!
Την καλησπέρα μου κυρία συνήγορε
By Vromios, at 2:39 μ.μ.
Afti i ginekia sklavia, ana tous eones, mou matoni ti kardia. Ke fenetai panta toso fisiko, toso kanoniko, pou pia den anarotietai kanis!
By ange-ta, at 5:25 μ.μ.
Πρόκειται για έναν από τους πιο "ζωντανούς" αρχαιολογικούς χώρους που έχω επισκεφθεί ποτέ. Και αυτό το ηδονοθηρική είναι σωστό, το αισθάνεσαι.
By kerasia, at 6:22 μ.μ.
Πολύ ενδιαφέρον!
(ως συνήθως).
By Ανώνυμος, at 8:15 μ.μ.
Δεν έχω δει ποτέ τέτοια σπίτια.
Πώς να είναι αλήθεια; Μαρτυράει κάτι ο χώρος όταν είναι χωρίς ανθρώπους;
Για πες! Για πες!(Εσύ που διαβάζεις.)
Καλημέρα! Ξημέρωσε και με βάζεις να κοιτάω από κλειδαρότρυπες!
By Ελπίδα, at 2:42 π.μ.
Ονοματοδοσία, το ίδιο μου συμβαίνει κι εμένα.
ioeu, πέστο ψέματα!
Μη χειρότερα, ωραίες οι εταίρες, αλλά κι αυτές δυστυχείς, πιστεύω.
Padrazo, καλημέρα, ευχαριστώ.
Vromie, να είστε καλά πρώην κύριε Νυτκιπολε και, νυν και αεί, εξαιρετικέ κύριε τραγουδοποιέ.
Αnge-ta η γυναικεία σκέψη μας βλέπει το θέμα και από αυτή τη σκοπιά. Καλημέρα.
Κερασιά, δυσ΄τυχώς δεν έχω πάει. Με τρομάζει το ότι καταρρέει με ταχύτητα, όπως όλοι οι ερειπιώνες ανά την Μεσόγειο και κανείς δεν μπορεί να κάνει κάτι.
Πάνο, τι να πω γφια σας που είστε πολυγραφότατος και με εξαιρετικά κείμενα πάντοτε;
Κατερίνα, ελπίζω να σε ξαφνιάζω πάντοτε ευχάριστα.
By advocatus diaboli, at 11:11 π.μ.
η Πομπηία είναι αστείρευτη πηγή ιδεών. Καλά έκανες και το θυμήθηκες αυτό το θέμα.
By Eleni63, at 5:46 μ.μ.
Ελένη, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, το θυμήθηκε η... επικαιρότητα. Με την έννοια ότι τώρα τέλειωσε η συντήρηση και το συγκεκριμένο μνημείο ανοίγει ξανά για το κοινό.
By advocatus diaboli, at 9:55 π.μ.
Δημοσίευση σχολίου
<